استریسک چیست ؟
نوشته شده توسط : ساحل

استریسک در سنه 1999 بدست مارک اسپنسر مدير عامل شرکت ديجيوم پايه گذاري شده است. استریسک نرم افزاری زیاد دوست داشتنی برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ می باشد . احد از خاصیت های مهم استریسک که باعث محبوبیت آن شده ، این است که این نرم انگیزه ها کد مفتوح – Open Source می باشد و بسیاری از IP PBX های موجود بر پایه آن فرآوری شده اند . مفتوح بودن کد استریسک مایه میشود بسیاری از امکانات خاصی که در آن در نظر گرفته نشده ، بتوانیم با کد نویسی به آن اضافه کنیم و همچنین سیستم تلفنی را به بانک های اطلاعاتی و یا CRM های سایر وصل کنیم . استریسک رایگان است و با استاندارد SIP و IAX که مخصوص asterisk است می تواند با طیف وسیعی از تجهیزات ویپ وابستگی پایدار کند و وابسته به نرم اسباب و یا مشکل انگیزه ها از برندی خاص نمی باشد .

asterisk

 

استريسک بر پايه زبان برنامه نويسی C بنا شده و بر روی سيستم عاملهای گوناگونی نظير,Linux NetBSD, OpenBSD, FreeBSD, Mac OSX, Solaris, Unix بارگذاری مي شود.

یکی سایر از مزایا استریسک این است که با پروا به این که کد باز است و در دسترس همگان پیمان می گیرد، قابل گسترش بدست مشقت وسیعی از گسترش دهندگان است. این فرمایش باعث اطمینان شما از داشتن سیستمی بروز می گردد. که شما را قادر خواهد ساخت الی بدون خرید نرم اسباب جدید، از پسینیان فناوری روزدر سیستم تلفنی خویش بهرمند گردید.

Asterisk چیست؟

کلمه استریسک به معنی ستاره می باشد همانگونه که می دانید ستاره در لینوکس نشانگر هر اسمی می باشد که در واقع بیانگر این است که این نرم اسباب کد باز امکان برقراری ارتباط با بسیاری از نرم ادوات و مشکل افزارهای استاندارد را دارد .

معماری استریسک :

هسته اصلی استریسک دربرگیرنده موتور های مختلفی است که هرکدام نقش مهمی در اجرای نرم افزار دارند . در آغاز زمان شروع به شغل استریسک Dynamic Module Loader درایور های گوناگون را اجرا می کند که شامل درایورهای کانال ، فرمت فایل ، گزارشات تماس ها و کدک ها می شود . سپس هسته اصلی استریسک تماس های ورودی را از طریق رابط ها می پذیرد و آنها را با پروا با Dial Plan به سمت IP PHONE ها هدایت می کند .





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: